Menu - For Responsive

› Medlemslogin
Aktuel nyhed

Vejle 20. november 2018

DM&E sætter fokus på samarbejdet mellem landmænd og maskinstationer til Agromek

I næste uge samles alle ”maskinnørder” i Messecenter Herning, hvor der vil være rig mulighed for at se den nyeste og meste effektive teknik, som en samlet branche af maskinproducenter kan frembringe. DM&E’s messestand i Agromek-ugen byder på et særligt fokus - nemlig samarbejdet og relationerne mellem landbrugsmaskinstationen og landbruget. Dette fokus tager sit udgangspunkt i de fordele, som landbruget kan opnå ved at bruge en maskinstation som samarbejdspartner.

Dagens maskinstation er i dag bl.a. leverandør af moderne præcisionsteknik, arbejdskraft i form af veluddannede maskinførere, budgetsikkerhed for landbruget uden uforudsete værkstedsregninger og ikke mindst rettidighed gennem den store maskinkapacitet, som kendetegner en moderne maskinstation. For det moderne landbrug, store som små, er der et konstant krav om kapacitetsudnyttelse og fokus på kerneforretningen – et krav som fremstår meget tydeligt, når økonomien er stram.

”For mange landbrug er maskinstationen en partner, når grovfoderet skal bjærges, eller når gyllen skal køres ud. Men for en stadig større del, er maskinstationen blevet en partner, der kommer med den nyeste teknologi, veluddannede maskinførere og ikke mindst en stor kapacitet således, at marken passes optimalt, fortæller Bent Juul Jørgensen”, branchedirektør i DM&E.

Et samarbejde, der avler flere fordele

Når landmanden vælger at inddrage maskinstationen som samarbejdspartner, er det bl.a. fordi, at han vil gøre brug af den nyeste viden og teknik på markedet til at jagte de sidste marginaler. Samarbejdet med maskinstationen betyder ligeledes, at landmanden sikrer et mandskab med høj faglighed og rutine, som kan udføre arbejde af høj kvalitet. Disse fordele bidrager til den primære årsag dette samarbejde avler, hvilket er den tryghed, der er ved at have en dansk landbrugsmaskinstation som samarbejdspartner.

”Der er ingen tvivl om, at god planlægning og dialog bidrager til opskriften på det gode samarbejde. Men afgørende er det, at maskinstationen har lysten og evnen til at sikre, at de danske landmænd forbliver de bedste i verden, ved hele tiden at være på kant med udviklingen, og sammen med landmanden flytte denne endnu længere ud”, siger Bent Juul Jørgensen.

På DM&E messestand har maskinstationsejeren desuden muligheden for at orientere sig om, hvilke krav kunden vil stille til sin samarbejdspartner de kommende år.

”Det kan være den førerløse traktor, præcisions-marksprøjten eller nye, smarte softwareløsninger, som styrer maskine og traktor. Det er selvfølgelig vigtigt at være orienteret således, at investeringerne planlægges og justeres efter fremtiden”, fastslår Bent Juul.

Spændende karrieremuligheder hos landbrugets maskinstationer

Et af det danske samfunds store udfordringer er at tiltrække unge mennesker til de ”ikke boglige uddannelser”. Denne tendens præger også maskinstationsbranchen, som i disse år oplever at afgive ansatte til andre brancher, som kan virke mere tillokkende. Derfor deler DM&E i år standen med DM&E Junior, der med sit fokus på netværk, ledelse og faglige udflugter har skabt en base for unge, som gerne vil have en større indsigt i branchens muligheder.

”Vi har i år valgt at inddrage DM&E Junior på vores stand til Agromek. DM&E Junior vil sætte fokus på de spændende og dynamiske karrieremuligheder, der er indenfor vores branche”, afslutter Bent Juul Jørgensen.

For yderligere information, kontakt venligst:
Bent Juul Jørgensen, branchedirektør DM&E, tlf.: 7641 3678, mail: juul@dmoge.dk